Science & Engineering

Science & Engineering

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 792
بازدید کل : 101134
تعداد مطالب : 221
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->


افسانه شیر

صورت فلکی شیر یکی از صور فلکی زیبای آسمان شب است که به دلیل قرار گرفتن در دایره البروج از اهمیت خاصی در میان صور فلکی برخوردار است . این صورت فلکی دارای قدمت بسیار زیادی است چرا که در عهد باستان در ملل گوناگونی چون : ایران (پارس), بابل, سومر, روم و یونان شناخته شده بوده است و حتی رد پای آن را می توان در تمدن های بوجود آمده در آمریکای جنوبی نیز مشاهده کرد .


معروفترین ستاره صورت فلکی شیر ستاره ای از قدر 4/1 است که به نام دل شیر معروف است و با نامهای قلب الاسد و یا آلفا شیر هم شناخته می شود .
صورت فلکی شیر یک صورت فلکی بهاری است که از اول بهار تا پایان آن به خوبی قابل مشاهده است . یافتن آن هم آسان است چرا که در زیر آبگردان صورت فلکی خرس بزرگ قرار گرفته (قسمت جنوب خرس بزرگ) .

iranastro
صورت فلکی شیر یا اسد در مرداد ماه میزبان خورشید است و یا به عبارت دیگر زمین در مرداد ماه در وضعیتی قرار می گیرد که که روبروی صورت فلکی شیر است . در ضمن این نکته قابل ذکر است که قرار گرفتن خورشید در برج شیر نوعی حرارت و قدرت را نشان می داده و این نکته را می توان در آرم دولت های پادشاهی عصر باستان ایران یا پارس که شیر و خورشید را در کنار هم نشان می دهد دید مخصوصا” که در ,مرداد ماه ,شیر میزبان خورشید بوده یعنی در اوج گرمای هوا ,خرمی طبیعت و پر آبی رودها .

iranastro

تصویر افسانه ای شیر و نقشه صورت فلکی شیر

افسانه صورت فلکی شیر همچون دیگر صور فلکی ریشه ای یونانی دارد . در افسانه های یونانی آمده است شیری رویین تن و قدرتمند موجب سلب آسایش و وحشت مردم منطقه نمیا شده بود و هرکول پسر زئوس و قهرمان افسانه ای یونان بر آن شد تا این شیر قدرتمند را از بین ببرد و باعث آسایش مردم شود . به همین خاطر روزی به کنام شیر نزدیک شد و بعد از سد کردن یکی از راههای خروجی غاری که کنام شیر رویین تن در آن بود شیر را مجبور کرد تا با او روبرو شود . مبارزه بین هرکول و شیر قدرتمند شروع شد ولی نه تیر و نه نیزه و نه شمشیر هیچ یک بر شیر رویین تن اثر نکرد . در آخر هرکول توانست با فشردن گلوی شیر حیوان را خفه کرده و او را از پای در آورد و بعد با تکه ای از یال شیر که همچون آهن آبدیده سخت و مقاوم بود و همچون الماس بران پوست شیر را بکند و آسایش را به مردم نمیا باز گرداند بعد از این جریان زئوس خدای خدایان یونان شیر را به صورت گروهی از ستارگان به آسمان صعود داد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: شاهین پارسایی نیا تاريخ: جمعه 9 / 1 / 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ علوم و مهندسی خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to plasmaphysic.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com